måndag 9 mars 2015

Uppe med tuppen
Jag har länge tänkt tanken att jag skall förflytta mig ner i centrum och marknadsplatsen någon morgon.
Det har stupat på det faktum att där är aktivitet från 2 AM till cirka 6 AM.
Och vem tusan är uppe vid denna tidpunkt?
I går kväll var jag trött efter körningen i Vasaloppet och somnade ovanligt tidigt, vilket då naturligtvis medförde att jag vaknade ovanligt tidigt.
Klockan 4 AM var jag på plats därnere och det var skoj, en jäkla aktivitet då folk som har olika business var där och gjorde sina inköp så de hade något att servera när folk vill ha käk vid 5-6 tiden.
Fullt med olika stånd i marknaden, samt på angränsande gator.
Och bloggens utsände väckte en viss munterhet i denna tidiga timme låter jag meddela.
















5 kommentarer:

  1. Jag har skrivit inlägg flertal gånger, men när jag trycker på publicera försvinner de och det blir en blank ruta.
    Vad kan vara orsaken till det ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry Göran, inte den blekaste aning?
      Varför fungerar det ibland - som nu när du skrev och alla andra gånger?

      Radera
  2. Samma problem här Jag får redigera .. Gun i Knivsta

    SvaraRadera
  3. Kämparna på marknaden - vilka fantastiska människor!
    Magnus

    SvaraRadera
  4. Anders Kronlund10 mars 2015 kl. 21:36

    Härliga bilder Jan.

    SvaraRadera