onsdag 4 mars 2015

För övrigt
...hände igår något ganska otroligt.
För rätt länge sedan, uppskattningsvis ett halvår träffade jag en medelålders thaiman på Seven.
Hans namn är Sak och han pratade mycket bra engelska efter att ha arbetet utomlands i många år.
Vi satt säkert en timme och pratade på bänken och det slutade med att jag fick hans telefonnummer och han meddelade att det bara var att ringa om jag behövde hjälp med något.
Nu behöver jag hjälp med något.
Jag ringde numret som jag hade lagrat i min telefon och en thaidam svarade helt oförstående?
Vad göra?
Tydligen fel nummer och jag har inte en aning var han bor här i Rattanaburi och jag har inte sett honom en enda gång efter första mötet för ett halvår sedan.
I går kväll var jag till samma Seven och handlade, köpte en glass och satt på en av bänkarna och fundera hur fasen jag skulle få tag på karln?
Då kommer han gående där från parkeringen och jag tror inte mina ögon!!!
Samma dag som jag gjort mitt misslyckade försök att få tag på honom.
Snacka om lycklig redaktör och det visade sig att jag hade felaktigt nummer.
Idag eller i morgon skall vi träffas och han skall hjälpa mig i ett angeläget ärende.
Ibland skall man ha tur...

3 kommentarer:

  1. Det är sånt som bara händer ibland. Vete sjutton varför eller hur det går till, men jag har haft liknande händelser flera gånger i mitt liv. Kul för dig att du också för uppleva nåt som man bara tappar hakan av.

    SvaraRadera
  2. Lars från kulturbygden...5 mars 2015 kl. 00:23

    Jaha, blire gräsmatta nu, knätofsen Jan?

    SvaraRadera
  3. Det är väl det som kallas parapsykologi som vissa personer har men inte alla. En person som har den egenskapen kan koncentrera sig exempelvis på en viss person som han eller hon känner och efter en stund ringer personen upp och säger, jag tänkte precis på dig.
    Det finns de som använder den här begåvningen som fortune teller, det fanns en välkänd person i norrland Saida Andersson som var en sådan, hon fick medalj från Jägarförbundet därför så många jakthundar hade kommit tillrätta genom hennes förutsägelser, även polisen anlitade henne när personer var försvunna.
    Det gjordes någon test om hennes förutsägelser och de var till 77% rätt, som är en mycket hög siffra.
    Saida är avliden sedan flera år tillbaka, men hennes dotter som Saida fick när hon var 15 år skall visst ha vissa egenskaper, men inte som Saida.
    Nu är det många som av naturliga skäl inte alls tror på något sådant tills de själva blir bevisade att det finns personer som har egenskaper, som är svårt att hitta förklaring till.

    SvaraRadera