lördag 28 februari 2015


Måndagsexemplaret
Nu var det nära att jag skulle sänka den här jävla maskinen i närmsta vattendrag.
Bara för att få nöjet att se plasket och att se den sjunka i djupet.
Men jag fick prisuppgift och det skulle kosta under 500 B att få den i ordning så de fick reparera den.
Det gick på 470 B.
Det har varit problem många gånger under det år jag haft printereländet och skulle det bli dyr reparation denna gång hade jag beslutat att slänga den och köpa en ny.
Skall bi spännande att se hur länge den behagar gå efter denna genomgång?

4 kommentarer:

  1. 555 många måndagar i thailand 555

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en Canon och det skall väl vara OK.
      En grej som krånglat är extra färgbehållarna som är monterade på utsidan - fyra stycken.
      Svarta färgen fungerade inte och jag var i kontakt med försäljaren här i Rattanaburi, men de ryckte mest på axlarna och såg oförstående ut.
      Kontaktade fräsarna på Canon i Bangkok och de tog avstånd då de inte hade monterat extrabehållarna.
      Alltså - tvärnit.
      Nu är det en annan lokal förmåga (bilden) som gör ett tappert försök, håll tummarna, please.

      Radera
  2. Epson har en modell 210 serie där extratankarna är monterade på fabriken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, skall ha det i åtanke om det blir köp av ny.

      Radera