söndag 25 januari 2015


Snabbt avklarat
Jag är definitivt ingen anhängare av den här spo...., förresten kan man kalla det sport?
Men jag har påverkats av alla skriverier inför "årets match" mellan den svenska killen som kallas Mauler och hans motståndare Anthony Johnson från US.
Jag har nu också fått till sportsändningar i datorn och den här historiska "matchen" gick lämpligen strax före 10 fm thaitid.
Så jag såg avrättningen av den svenske vikingen och det tog bara ett par minuter - sedan var det över och lika bra var det.
Jag är så långt ifrån expert man kan vara, men jag anade efter 30 sekunder vad som komma skulle, frågan var bara när?
Ofattbart att detta blivit så populärt...
  

13 kommentarer:

  1. Varför är det ofattbart? Har du samma inställning till boxning? Brottning? MMA är en blandning som du förmodligen redan förstått, boxning, brottning med mera. Allt som "fungerar" kort sagt. Att det kan se våldsamt ut för någon är helt oinvigd förstår jag. Men du menar väl inte att det skulle vara osifistikerat eller motsvarande?

    Hursomhelst, tack för en mycket trevlig blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut samma inställning till boxning.
      Inom brottningen vet jag inte om några utövare fått men för livet efter avslutad karriär.
      Och du menar alltså att om man är invigd så ser det inte våldsamt ut?

      Radera
    2. Nej absolut inte. Har du bevittnat ett slagsmål på gatan där folk verkligen vill ge varandra på käften ordentligt? MMA har dessutom en skadefrekvens som ligger långt under många andra sporter, inte minst boxning och inte minst när det gäller hjärnskador.

      Radera
  2. Håller med till 100%

    SvaraRadera
  3. tacka vet jag på ingos och flojds tid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Ingo och Floyd fick stora skador genom boxningen och skador får de flesta proffsboxarna.
      Den störste boxaren genom tiderna är utan tvekan Muhammed Ali idag 73 år, som också är en underhållning att se hans matcher och hans agerande under hans karriär.
      Muhammed Ali har drabbats av parkinson syndromet, om det har med boxningen att göra har inte fastställts. Men han hade ett par matcher som var mycket hårda, där han fick ta emot många hårda slag.

      Radera
  4. Personligen tycker jag inte att det är roligt att titta på skiten, då är vanlig boxning roligare.
    Sen undrar jag om nattens fighter verkligen var i samma klass, 2 minuter och nock låter ju som att Svensken hamnat i fel ring !

    SvaraRadera
  5. Ta en titt på Manny Pacquiao, fd gatubarn i Manilla.

    Han är den förste och ende boxare som blivit världsmästare i 8 olika viktsklasser.
    Han är därtill huvudtränare för basketlaget Kia Sorento.
    Överstelöjtnant i filippinska armen.
    Parlamentsledamot för provinsen Sarangani med 500 000 invånare 2010, återvald 2013.

    Här tar han itu med The Golden Boy, Oscar De La Hoya från Californien, den proffsboxare som tjänat mest pengar genom tiderna och som besegrat 17 världsmästare.

    https://www.youtube.com/watch?v=AEBEHFlSZe4

    Olaus

    SvaraRadera
  6. Då är det roligare (tycker jag) med tex. alpint, Mattias Hargin vann Kitzbuhels herr-slalom idag.
    Perfekt med en självförtroende boost så här inför VM, han har helt klart möjlighet att ta nån av medaljerna !

    SvaraRadera
  7. Nu kommer förklaringen till varför Mauler föll så snabbt, han blev skallad heter det nu ?
    Måste ju vara den simplaste saken i världen att ta reda på, det måste ju finnas hur många kameror som helst som spelat in från alla vinklar ?

    SvaraRadera
  8. Nej då blir det intressantare att ikväll i Schladming se om M Hargin kan upprepa bedriften med en 1:a plats ?
    Jag tror i alla fall att det blir en medalj !

    SvaraRadera
  9. Tyvärr så blev det inga medaljer för Svenskarna i Schladming, bäste Svensk idag var Hargin på en 8:e plats.
    Ryssland tog sin 1:a guldmedalj sedan 1981.
    Undrar hur det känns för Hircher att inte ens vara topp 10 så här sista racket innan VM ?

    SvaraRadera