måndag 26 januari 2015


Käk med nya bekanta
Man kan inte påstå att konkurrensen är mördande när det gäller restauranger här i Rattanaburi.
Men tämligen nyöppnade Jepa Steakhouse får nog räknas som det vassaste stället.
Dit var jag igår med den här norrbaggen, hans fru, svärmor och en kompis.
De smällde i sig stora stekar, men jag som är måttlig i det mesta körde med räkor inlindade i bacon.
Jag sneglade på baggen emellanåt och jag tyckte han stundtals fick kämpa med steken som gjorde visst motstånd.
Jag tror mitt val var bättre, men de var hungriga vilket inte jag var.

2 kommentarer:

  1. Intressant att veta prisnivån på stekarna och om det var biffstek eller fläskstek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr vet jag inga priser då det var norrmannen som tog hand om notan.
      Det var både fläsk- och biffstek.

      Radera