torsdag 18 december 2014


...och med tanke på ovanstående
I huset hemma i byn har jag en jacka som jag gärna skulle vilja ha tillgång till.
Problemet är att jag inte kan hämta den.
Pan hade varnat mig för att gå dit då området nu bevakas av ett gäng fruktansvärt arga getingar eller bin - jag vet inte vad det är?
De har byggt ett bo på min altan, naturligtvis i anslutning till dörren.
Staffan och jag var till byn en dag och jag hade glömt att informera honom om kamikazepiloterna.
Han satte sig i en vilstol jag har där på altanen och då upptäckte han uppladdningen på en stålbalk vid hetsporrarnas bo.
Som på en given signal störtdök en formation med Staffan som mål och tre träffade halsen och två ena armen.
Snacka om uppsvälld stockholmskille.
En del av er känner till Stuka-planen från 2:a världskriget - det här var något liknande.
Jag har föreslagit att med en lång käpp förstöra boet, men livskamraten avråder på det bestämdaste - de kommer att anfalla mig.
Så, jag är tacksam för förslag hur jag skall kunna hämta min jacka snarast möjligt utan att bli skadad.
Finns kanske någon biodlare i läsekretsen?

2 kommentarer:

  1. fyll en typ spreyflaska med bensin o spruta på dem, enda sättet o bli kvitt de små liven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omöjligt dessvärre, de har ett bevakningsområde på minst fem meter. Kom innanför det området och de attackerar.

      Radera