torsdag 27 november 2014


Arkivbilden
Tänkte bara visa er hur det går till när man vill ha saker uträttade.
Ni behöver inte skriva att det är åt helvete - det vet jag sedan 10 år tillbaka.
Men jag inser att uppgiften är övermäktig för mig att ändra på ett system som alltid fungerat på det här sättet.
Som svensk ryser man vid blotta tanken, men i den här delen av världen är det vardag.
I det här fallet var det mycket angeläget att finna en person som var skyldig mig en ganska stor summa pengar.
De fann personen långt härifrån och vid Laos-gränsen.
Utan den här "presenten" till chefen hade inget hänt - det är tämligen säkert.
Och när väl personen satt bakom galler stod det inte på förrän släktingar kom till undsättning och betalade tillbaka till mig.
Så jag anser att det där kuvertet var en bra investering och jag skäms inte ett dugg - tag seden dit du kommer även om det är åt helsike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar