onsdag 29 oktober 2014

Annan inriktning
Jag vet inte om ni tänkt på det, men det har inträtt rätt stora förändringar i tillvaron.
Det tidsödande pillandet med grönsaker har i stort sett upphört och frun ägnar sig numera åt annan verksamhet.
Hon hyr nu två lokaler i huset ni ser på översta bilden, i den vänstra huserar Paa och Gao som bland annat har hand om försäljningen av konstgödsel åt Pan - plus att de har lite annat pyssel.
Där har frun även en liten affär som föredömligt sköts av tjejen på de nedre bilderna.
I den senaste högra lokalen har Pan sina business.
Till båda lokalerna hör lägenheter på övre plan.
Huset i Nong Ka håller vi på att sälja och det köps av en väninnan till Pan. Det blev alltför opraktiskt att hålla till där i den situation som nu råder.
Huset jag hyr sedan drygt ett år inne i Rattanaburi har jag kvar.
Ja, så är läget för dagen och lite lagom info som jag tycker jag kan delge er.





6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Urdåligt, projektet nedlagt, jag är nästan aldrig där.

      Radera
  2. Lars från kulturbygden...29 oktober 2014 kl. 14:10

    Då måste du skynda dig och göra i ordning gräsmattan, så får du ut högre pris vid försäljningen!

    SvaraRadera
  3. Vad begär din kärring för huset i nong ka ? Du kanske inte vill prata om det så skicka iväg ett mejl är du snäll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Kärringen" som jag kallar Pan förstår inte varför du vill veta det?
      Och skulle du ha ett bra skäl så har jag ingen mailadress?

      Radera
  4. Jag är intresserad av att köpa ett hus i det området och hade gärna velat köpa det av nån som man vet är seriös men jag läste att hon redan har sålt det så... Jag visste/vet ju inte vad du har för mejl så därför tog jag det här.

    SvaraRadera