måndag 1 september 2014


Dagens Olle
...eller Werner Vögeli i ungkarlslyan.
Inte varje dag, men nästan käkar vi middag tillsammans - Olle och jag.
Utan undantag har det varit trevliga stunder med inköpt thaikäk från marknaden, pizza ibland och förekommande men sällsynt egna producerade mästerverk (?).
Som innehavare av ugn levererar jag fläskpannkaka och nu senast pannbiff med lök av ovanstående mästerkock.
Men det tog tid där i lilla köksavdelningen.
När han anlände för ett par veckor sedan inköptes en elektrisk platta och jag kan säga som så - man får inte har bråttom.
När vi var till Surin häromdagen laddade han upp rejält med köttfärs för att steka extra för framtida behov.
Men dessa tillverkades hemma hos mig på min gasspis - avsevärt bättre fart där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar