tisdag 23 september 2014


Dagens Olle
Frukostbild från vår väns residens.
Han har sunda frukostvanor Postiljonen vill jag påstå, gröt med mjölk, ett par mackor med pålägg - men sedan dessvärre en cig efter detta.
Han har andra morgonvanor än mig och käkar sin frukost när jag börjar fundera på lunchen.
Personligen klarar jag varken gröt eller mjölk och kör med Corn Flakes, Yoghurt och ett par mackor.
Mjölk slutade jag dricka när jag kunde försvara mig själv och om jag inte missminer mig var det 14 juni 1957.

1 kommentar:

  1. Du kan upplysa din vän Olle att han kan köpa havregryn på Makro, annars finns inte havregryn som på Lotus och Big C,det kan vara svårt att få tag i havregryn annars.
    Jag träffade på Jomtien en professionell ishockyspelare som var mycket insatt i kost och betydelsen av den och han rekommenderade starkt havregrynsgröt som den absolut bästa frukosten och det gjorde att jag började med grötfrukost.
    Jag kan inse att han hade helt rätt, man håller sig mätt länge med grötfrukost och sedan är havregryn ett mycket nyttigt sädesslag med massor av fibrer och näringsämnen också.
    De som var med i det gamla Sverige vet om att grötfrukost serverades som i Stockholm på cafeer med en ostfralla och kokt ägg och var mycket populärt bland svenskarna den tiden.
    Sedan kom pizzeriorna och pubarna och annan snabbmat som fördärvade mycket av en fin matkultur som fanns i landet.
    Snart blir det väl förbjudet att få fläsktärningar till ärtsoppan och samma sak med bruna bönor och stekt fläsk om den utvecklingen fortsätter i landet med den islamisering som pågår.

    SvaraRadera