fredag 25 juli 2014


Överraskat gubbkroppen
Jag har infört ett par nya rutiner i min strävan att bli kvitt ryggproblemet.
1. Dels har jag börjat att motionera dagligen medelst trampcykel. Att cykla har jag kommit på fungerar bra, vilket det inte gör att promenera.
2. En kille i bekantskapskretsen klämmer och knådar min kropp och då främst ryggen där jag har problem. Han menar att man inte skall begränsa behandlingen enbart till det utsatta stället, därför får också benen sig en omgång - enligt bild.
Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker mig märka en förbättring.

7 kommentarer:

  1. Han från kulturbygden25 juli 2014 kl. 10:24

    Att simma brukar vara skonsamt och bra träning för kroppen, sägs det - om det finns den möjligheten vill säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé, möjligheten finns med ett bad i en flod ca 20 km bort.

      Radera
  2. Jag har i många år besvärats av stelhet och smärta i rygg, axlar och nacke. Har sedan en tid fått
    Thaimassage och är nästan besvärsfri. Hon masserar inte bara överkroppen utan också benen osv.
    En riktigt utbildad thaimassör gör underverk!

    SvaraRadera
  3. Hempa det betyder och så vidare.

    SvaraRadera
  4. Massage är jättebra för många krämpor, det hjälper mer än vad många tror. Om du sedan cyklar och t ex simmar får du ju igång musklerna på ett mjukt och bra sätt.

    SvaraRadera