onsdag 16 april 2014


Så kan det se ut...
Första åren i Thailand då jag bodde i Bangkok deltog jag med liv och lust i de här aktiviteterna.
Och tyckte det var förbaskat roligt.
Nu tycker jag det inte längre.
Efter fyra år i Pattaya där man inte kunde gå till affären under en vecka utan att bli dyblöt är jag inte längre intresserad.
Vattenkastandet förekommer även här där jag numera bor, men i tämligen begränsad omfattning och håller på under "normala" tre dagar.
Med en smula planering kan man med moppen ta sig till Tesco Lotus torrskodd - efter ett tag vet man var de blötaste ställena är belägna.

Bilder: Bangkok Post








2 kommentarer:

  1. Lars från kulturbygden...16 april 2014 kl. 09:44

    Men, så svalkande och skönt i värmen! :-)

    SvaraRadera
  2. Nej, det är en outhärdlig tid. Jag var i Pattaya under songkran förra året, det var fruktansvärt. Aldrig mer, säger jag.

    SvaraRadera